Thursday, May 27, 2010

Japan trip

Hi everyone.
long time no write...
actually I went back to japan for 2weeks for visiting my family.
I had great time with family and some of friends in japan.

one day,my mom suddenly told me,let's go to Toyama for seeing 'tateyama kurobe arupen root'

and me and my mom went to Totama during this holiday in japan.

ということで、母の鶴の一声で決まった、富山への旅
立山黒部アルペンルートを見に行こうの旅でございまする。
実は5人兄弟姉妹の私。母と二人旅なんて、いつぶりかしら・・・あったっけな・・・

立山駅にて。
実家のある、兵庫は暖かかったのですが、こちらは寒かった。
気温0度です。
放浪生活6年。
6年ぶりに雪を見ることができました。

In the tateyama station.
temperature is 0 degree...
I hadn't seen snow almost 6years.
couse I've been travering asia around 6years,I haven't been back to japan in winter season in a long time.

駅弁食べて~☆

鱒寿司食べて~☆

山菜そば食べて~☆

日本酒呑んで~☆

蛍烏賊を酢味噌で~
白魚はから揚げ~
そして、ゼンマイも~~~☆
食べてばっかりやん~!!ははは☆
母、念願の立山・雪の大谷。
寒かった~~~☆でも、迫力ありましたわ~☆

そして、最終目的地、黒部ダムにて。
ど迫力です。
行った甲斐がありました。
感動でしたわ~。

そして、二人で温泉に入り。

帰りには桜まで見れました。
これも、6年ぶり。
ええ旅でした~。
はしょりすぎですいません。
kiss☆maiko







3 comments:

  1. いやぁーいい旅そうで何よりです〜
    幸せそう☆I miss you so much~~!!!

    ReplyDelete
  2. All the food looks so delicious!
    Had a great time in Japan ya :)

    ReplyDelete
  3. 本当に、いい旅でした~☆

    ReplyDelete